-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:47753 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

من باداشتن خانوادهاي مذهبي با انجام دقيق واجبات و ترك محرمات قصد داشتم ايمانم را تقويت كنم; اما بنا به دلائلي (وسوسه شيطان و...) افكاري به سراغم آمد كه نتوانستم پاسخ مقبولي بيابم; و همين باعث شد يك باره از نهايت ايماني كه داشتم به پايينترين حالت برسم. تقاضا ميكنم با هدايتهاي قرآني مرا ياري كنيد تا به همان حالت اولي برگردم.

لطفا به نكات زير دقت كنيد:

1.وجود پرسشهاي گوناگون در ذهن آدمي، نه تنها سبب پست شدن او نميشود، بلكه رسيدن به پاسخ آنها حق طبيعي انسان است. مثلاً همان گونه كه مثال زدهايد موضوع شفا و درد، و اين كه چرا اصلاً خداوند درد را قرار داده است، و به تعبير جامعتر، وجود برخي شرور (سيل، زلزله، درد، غم، ناملايمات، سختيها در زندگي و...) چرا بايد باشد؟ و... پرسش هائي است كه براي همه مطرح است; و انديشه دربارة آنها و يافتن فلسفه آنها، راه را براي پيمودن مراحل تكامل هموارتر ميسازد. از اين رو، اسلام، تاكيد بسيار براي معرفت انسان به ويژه دربارة اعتقادات و افكار او دارد. انسان، حق دارد همه چيز را بداند و بهترينها را انتخاب كند. فَبَشِّر عِباد # اَلَّذينَ يَستَمِعونَ القَولَ فَيَتَّبِعونَ اَحسَنَهُ;(زمر،17ـ18) پس بندگان مرا بشارت ده! همان كساني كه سخنان رامي شنوند و از نيكوترين آنها پيروي ميكنند.

2. بر فرض اين كه تصور شما صحيح باشد، اما يأس و نااميدي براي شروع مجدد، خود از گناهان بزرگ است. چه بسا برخي شكستها سبب هوشياري و توجه بيشتر انسان ميشود; و شايد همان طور كه گفتهايد آزمايشي از سوي خداوند است. لذا، با تواني بيشتر و شناختي كاملتر نه تنها ميتوان جبران مافات كرد، بلكه پلههاي بيشتري از كمال را ميتوان پيمود. انسان، بايد طوري خود را تربيت كند كه با از دست دادن آن چه به دست آورده است (اعم از امور معنوي و مادي) متلاطم و متزلزل نشود; بلكه در هر دو حال، آرامش و متانت خود را حفظ كند، و تنها در انديشة انجام تكليف باشد. لِكَيلا تَأسَوا عَليَ ما فاتَكُم ولا تَفرَحوا بِما ءاتـغكُم;(حديد،23) تا به آن چه كه از دست ميدهيد، تأسف نخوريد و به آن چه كه به دست ميآوريد شادمان نشويد.

3. توصيه ميشود به هر وسيلة ممكن (تهيه كتاب، نوار، استاد و...) مباني اعتقادي خود را تقويت كنيد، زيرا با محكم كردن بنية اعتقادي، غالب شبهاتي كه به ذهن ميآيد، به راحتي حل ميشود. و اين امر سبب متزلزل نشدن انسان در برابر هجوم وساوس شيطان و افكار خطرناك ميشود. رجوع به متخصصي براي حل شبهات و تقويت ايمان و مباني اعتقادي، دستور قرآن كريم است; فَس ?‹َلوا اَهلَ الذِّكرِ اِن كُنتُم لا تَعلَمون;(انبيأ،7) اگر نميدانيد از آگاهان بپرسيد.

4. عمل به واجبات، ترك محرمات، انس با قرآن، توسل به امامان معصوم:، خلوت با خداوند، كار و تلاش و ورزش، نشست و برخاست با علما و متدينها، طلب روزي حلال و قطع رابطه با دوستان يا نزديكاني كه احياناً در پديدار شدن افكار ناجور نقش دارد. تحميل نكردن اعمال مستحب برخود، پناه بردن به خدا از شرّ وساوس شيطان و... از جمله عواملي است كه شما را در اين مهم ياري ميكند.

5. پرسشهاي بحثانگيز كه احياناً موجب تضعيف شدن ايمان ميشود را ميتوانيد به اين مركز ارسال داريد، تا پاسخ مقتضي را دريافت نماييد.(ر.ك: اخلاق در قرآن، آيت الله مصباح يزدي، ج 2، ص 352، انتشارات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني;)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.